Współcześnie prowadzenie firmą coraz częściej wymaga od właściciela powierzenia niektórych obowiązków zewnętrznym realizatorom. Dotyczy to zarówno z zagadnieniami codziennymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Raporty roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia w takim stopniu przeszkolonych członków zespołu doradczego, by fachowo taki raport poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Dobre agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale także każdy plan działania konstruują od podstaw. Nie inaczej jest w przypadku sprawozdań rocznych z działalności konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie także cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. W procesie powoływania do istnienia raportu rocznego bardzo istotne są również cykliczne spotkania konsultacyjne z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie zaprojektowany raport prezentuje treści zarówno liczbowe jak i innego rodzaju w przyciągający uwagę, a jednocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie badania otoczenia rynkowego są przy tym wykonywane przez ekspertów z branży marketingu. publikacje okolicznościowe. Można więc konstruktywnie zastosować się do nich w dalszych posunięciach firmy, tak w aspekcie finansowym, jak i strategii ogólnych.